het is hier niet altijd zonnig - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tim Wildeboer - WaarBenJij.nu het is hier niet altijd zonnig - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tim Wildeboer - WaarBenJij.nu

het is hier niet altijd zonnig

Door: timwildeboer

Blijf op de hoogte en volg Tim

28 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Het is hier niet altijd zonnig blijkt, het heeft hier de afgelopen twee weken namelijk veel geregend. Het wordt herfst denk ik, bij jullie gaat het zonnetje meer schijnen, de lente zon breekt door en hier begint de herfst en daarmee ook het regen seizoen denk ik. Als ik de verhalen zo hoor, gaat het ook nog wel weer ff duren voordat de zon weer door komt. Een of twee keer per week schijnt het zonnetje maar, en dan ben ik ook gelijk op het strand te vinden. Maar met regen is buiten zijn gewoon niet chill de aapjes komen wel meer tevoorschijn met al die bewolking er heeft er zelfs al een uit me hand gegeten, voelde heel grappig.

Heb door de regen en vanwege het geld niet heel veel bijzonders gedaan afgelopen week. Wel uit geweest, met after party’s, liftend naar huis enzo, de hele mikmak. We hebben zelfs in iemand anders bed geslapen omdat twee buren van ons in ons bed lagen toen ik thuis kwam en ja je moet toch je nachtrust hebben he. Ben trouwens ook heel sportief aan het zwemmen geraakt, de sportschool is toch niet echt iets voor mij. Dus dan maar zwemmen, je kunt hier elke dag tussen 6 en 7 een klein uurtje zwemmen. Dat is ook meer dan genoeg en dat probeer ik vanaf nu 4x per week te doen, krijg ik ook nog wat beweging met al dat vette eten hierzo. Daarom heb je hier allemaal van die big mama’s rondlopen denk ik zo. Er is hier ook wel goed verschil tussen rijk en arm te zien. Stenden is hier een privé school en daar kun je natuurlijk alleen heen als je rijke pappie en mama hebt. Er staan hier dan ook allemaal dikke auto’s voor de deur. Wat ik niet snap, want met een beetje een normale baan verdien je hier nog geen 500 euro per maand. Het kost hier dan ook allemaal iets minder, maar toch.

Aan het begin werd mij verteld dat je wellicht een ‘culture shock’ krijgt, dat je dat naar een paar weken kan krijgen. Voor degene die niet precies weten wat er dan gebeurt, dit gebeurt dan: Je hebt verschillende fases, fase 1 kom je net aan, ben je heel blij zoveel nieuwe indrukken. Fase twee ben je wel aardig gewend, je weet wat de cultuur een beetje inhoudt, maar je hebt moeite met aanpassen. Je krijgt misschien heimwee naar huis, je vrienden en mirjam:P Nu ik zo 2maanden weg ben, zit ik na te denken of ik zoiets dergelijks heb meegemaakt. Het feit dat ik erover na moet denken geeft al aan dat ik er niet heel veel last van heb gehad. Maar ik merkte na een paar weken, dat ik inderdaad gewend was, alle drukte een beetje voorbij is en toen kwam ik erachter dat school en de projecten toch niet helemaal zo zijn als ik gedacht had. Ik heb veel vrije tijd, en vooral overdag als de rest wel druk is, zat ik maar een beetje een serie te kijken ofzo. Wat ook allemaal leuk en aardig is, maar zo sluit je je een beetje af van de rest. Had overdag niet echt ergens zin in ofzo, maar tegelijkertijd wilde ik wel dingen doen. De vrije tijd is er nu nog steeds en ik kijk af en toe nog wel een serie, maar toch vul ik me dag meer. Ik heb weer meer rust in me hoofd ofzo. We ondernemen wel veel dingen zoals jullie kunnen lezen, maar nu schijnt het dat ik volgende week 3weken vakantie heb.

Dus ik vertrek met 2 anderen richting kaapstad. We gaan een route volgen langs zee (gardenroute). Waar we onderweg in allemaal plaatsjes stoppen en gaan over nachten in backpackers en voor het eerst zelf koken, al die natuur en cultuur.. Geweldig heb er zin in. Het is namelijk eind van het moduul en deze week heb ik nog wat deadlines, maar daarna heeft de hele school een paar weekjes vrij. We komen alleen alweer een week eerder terug, omdat rene en nog allemaal andere mensen hier weggaan weer terug naar Nederland. En die vertrekken de 16e van April alweer. Plus dat hier ook iedereen op vakantie gaat, moet ik me hier denk ik ff een weekje alleen vermaken, maar misschien zijn er ook nog mensen die hier ook nog zitten die week. Als je hier weg wilt trouwens moet je wel echt een creditcard hebben. Voor dingen boeken en reserveren, heb je die nodig anders moet je een gigantische borg betalen. Wij hebben namelijk alle drie geen creditcard en tja dan moesten we 10000 Rand betalen als borg, dat is 1000 euro omgerekend, dat vonden we wel erg veel eerlijk gezegd. Mocht je dus hierheen willen, schaf dan een creditcard aan en koop alstublieft van te voren niet te veel kleren, schoenen, survival atributen, want die kun je hier allemaal veel goedkoper krijgen, anders ga je misschien onnodige dingen meennemen. Drinken en rijden is hier ook een veel voorkomend probleem. Ze waarschuwen en adviseren hier er genoeg voor, maar het gebeurt overal. Iedereen drinkt en rijdt hier, het lijkt wel alsof ze heel normaal vinden ofzo. Mja.. wat doe je eraan hea.

  • 28 Maart 2012 - 10:25

    Melissa:

    Hee! Tim wat een geweldige foto's en verhalen! Bedankt voor de tips, ga ik zeker gebruiken over een half jaar! :) Veel plezier nog!!

  • 31 Maart 2012 - 13:19

    Mirjam:

    Heee avonturier!
    die vakantie staat voor de deur... echt super super veel plezier!

  • 09 April 2012 - 15:22

    Theo Schotman:

    Goedemiddag Tim, hier weer even een berichtje van Theo en Lies. Wij lezen trouw je verhalen alleen het reageren schiet er nog wel eens bij in, want je weet altijd druk. Jammer dat ik niet heb geweten dat het daar zo koud was,anders had je zeker mijn bruine trui wel mogen lenen. Sterker nog, je had hem mogen houden, alleen gezien het feit dat jij nu zwemt zal de vorm van de trui wel niet passend zijn. Je schreef in één van je reisverslagen een stuk over je persoonlijke ontwikkeling, ik denk dat alles wat je nu ziet en meemaakt hier een belangrijke bijdrage aan levert. Wat jij meemaakt, hoe mooi je het ook beschrijft, beleef jij toch alleen. Jij moet de oplossingen zoeken, dingen bedenken, je redden in een land, continent en taal die wij alleen uit boeken kennen. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Mirjam, die wij langs deze weg ook groeten. Geniet van de dingen en kom je Randen tekort, weet .... het is maar geld.

    Geniet van groetjes van ons

  • 09 April 2012 - 15:22

    Theo Schotman:

    Goedemiddag Tim, hier weer even een berichtje van Theo en Lies. Wij lezen trouw je verhalen alleen het reageren schiet er nog wel eens bij in, want je weet altijd druk. Jammer dat ik niet heb geweten dat het daar zo koud was,anders had je zeker mijn bruine trui wel mogen lenen. Sterker nog, je had hem mogen houden, alleen gezien het feit dat jij nu zwemt zal de vorm van de trui wel niet passend zijn. Je schreef in één van je reisverslagen een stuk over je persoonlijke ontwikkeling, ik denk dat alles wat je nu ziet en meemaakt hier een belangrijke bijdrage aan levert. Wat jij meemaakt, hoe mooi je het ook beschrijft, beleef jij toch alleen. Jij moet de oplossingen zoeken, dingen bedenken, je redden in een land, continent en taal die wij alleen uit boeken kennen. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Mirjam, die wij langs deze weg ook groeten. Geniet van de dingen en kom je Randen tekort, weet .... het is maar geld.

    Geniet van groetjes van ons

  • 14 April 2012 - 12:04

    Tim Wildeboer:

    haha.. nou die bruine trui kan ik wel gebruiken inderdaad! Heb er ondertussen ook maar een aangeschaft, een blauwe gelukkig. Haha er zal ongetwijfeld een dag komen als ik ook 51 ben(toch?) dat ik hem pas.. inderdaad ik beleef het allemaal alleen, het is het moeilijk om het over te brengen naar de mensen thuis.. maar foto's en deze blog ondersteunen het gelukkig.. snel zullen deze dan ook weer volgen

  • 15 April 2012 - 17:38

    Arjen:

    ha tim,
    Zo te zien geniet de in Z-Afrika nog met volle teugen. Het wordt weer tijd voor n nieuwe update! Veel plezier wereldreiziger!

  • 24 April 2012 - 15:57

    Marieke:

    ps.: wanneer was je ook al weer in Zuid korea geweest ??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 9378

Voorgaande reizen:

02 Februari 2012 - 17 Juli 2012

Port Alfred

Landen bezocht: