Tim op avontuur - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tim Wildeboer - WaarBenJij.nu Tim op avontuur - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tim Wildeboer - WaarBenJij.nu

Tim op avontuur

Door: timwildeboer

Blijf op de hoogte en volg Tim

12 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Heb al zoveel meegemaakt hier, heb gevoetbald met de kindjes wat heel leuk was en heb ze opgezocht op een basisschool, ze hebben zo weinig, maar ze lijken allemaal zo blij en gelukkig als wij langskomen, we zijn echt een teken van hoop voor die mensen en Stenden levert goed werk. Het is echt zoals in de films ze komen allemaal op je af rennen en willen je vasthouden zo schattig. Alleen iedereen wil natuurlijk allemaal foto’s maken van de townships en de mensen, maar dan voelt het net aapjes kijken voor mij, beetje immoreel ofzo. We zijn ook op een vuilnisbelt geweest heel indrukwekkend er wonen daar gewoon mensen, die zoeken daar naar ijzer enzo om weer door te verkopen, dat is echt de bodem van de samenleving, die mensen hebben niet eens een krot in de townships. Ze wachten gewoon voor een nieuwe lading afval. Heb ook een medicijnman gezien of een heler. Dat is meestal een ouder iemand waar je heen gaat met al je problemen, hij geeft advies en voert rituelen uit, heb hem wel op de foto staan.

We zeggen hier ook de hele tijd als we iets leuks gaan doen ‘dat moet dan maar’ we doen hele tijd een beetje cynisch met zijn 2’en vet grappig al die vrouwen kunnen daar niet zo goed tegen. Maar we hadden vrijdag nog zon speurtocht door de stad, dus heb de stad ook weer leren kennen. Om 11uur gingen we aan het bier en daarna gingen we naar zon kroeg waar we echt de hele middag hebben gedronken, was gewoon wasted om 5uur smiddags en we gingen savonds ook hier nog stappen in een kroeg, was wel een beetje moe en naar 1 biertje savonds was ik alweer dronken:P. Maar de vrijgezelle dames worden hier versierd door de zuid afrikanen. En volgens mij weet half campus al dat ik verkering heb, dus geen zorgen

Maar het was zo mooi jongen dat paardrijden. Die paarden weten allemaal al gewoon de weg en lopen een beetje achter elkaar aan, maar zijn soms ook een beetje eigenwijs. Had nog nooit op een paard gezeten, dus was zelfs een beetje zenuwachtig. Maar ik had een heel mooi zwart paard. Moest me wel vaak insmeren, want anders verbrand je levend. De tocht duurde meer dan 3uur. Daarna had ik het ook wel een beetje gehad eerlijk gezegd. Je krijgt er zon zere kont van. Rene die had wat problemen met zijn paard die liep de hele tijd weg enzo. Op een gegeven moment zagen de paarden iets in de bosjes ofzo en rende ze er vies hard vandoor. Vloog er bijna vanaf maar het was wel heel leuk. En zon mooie omgeving echt de steppe, heb opzich niet heel veel dieren gezien, maar het uitzicht was prachtig. We eindigden bij de rand van de jungle, er stroomt een klein riviertje heel veel kleine beestjes enzo en uit het niks doemen daar ineenkeer een paar boomhutten op met een stenen tafel enzo waar we konden braaien er lag al eten en drinken. Echt een top locatie. Dan besef je pas hoe mooi het is. En die boomhutten waren zo mooi en tegelijkertijd zo simpel. Je ziet het nog wel op de foto’s, maar daar lagen we dan kijkend naar de sterren hemel in de hangmat. We waren samen met onze 2buurmeiden (ze hebben allebei een vriend hoor). Echt prachtig. Oftewel het was een eerste topweek

• 12 Februari 2012 - 18:13

Marieke:

Mollo Tim, Ik hoop dat je je verhalen gaat bundelen, ik heb weer genoten :))

• 12 Februari 2012 - 18:45

Koen:

Machtig meui hoe Tim overal duidelijk maakt dat ie niks met andere meiden doet haha.

Mooi verhaaltje tum tum, awesome dat het leuk is!

• 13 Februari 2012 - 00:27

Puk:

"We zeggen hier ook de hele tijd als we iets leuks gaan doen ‘dat moet dan maar’ we doen hele tijd een beetje cynisch met zijn 2’en vet grappig al die vrouwen kunnen daar niet zo goed tegen"
    Jup, klinkt als Tim d: