tweede week - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tim Wildeboer - WaarBenJij.nu tweede week - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tim Wildeboer - WaarBenJij.nu

tweede week

Door: timwildeboer

Blijf op de hoogte en volg Tim

16 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Het blijft hier indrukwekkend, ook al ben ik nu al twee weken van huis, kan genieten van het uitzicht op de zee, een drankje drinken de uitstapjes naar de township. Heb overigens nu weekend, was ik ook wel ff aan toe. Het is hier namelijk elke avond in verhouding laat vergeleken met de vroege morgens. Je kunt hier ontbijten tot maximaal negen uur ’s ochtend, ben je later dan heb je pech. Maar het is opzich ook wel goed om een beetje in een ritme te kopen. Goed slapen doe ik hier toch al niet. Je wordt hier standaard zes uur wakker, omdat het dan al licht is, en dan probeer je nog maar weer ff de oogjes te sluiten. Ik ben niet zo’n ochtend mens, maar dat moet dan maar. De dagen vliegen hier voorbij, ik was deze week eigenlijk de hele week druk bezig met de projecten en ja ik heb zelfs ook nog school. Dus er moet ook gewoon huiswerk gemaakt worden. Al kan ik daar niet altijd de motivatie voor vinden. Het is hier zo mooi en ik zit nog een beetje in dat vakantie sfeertje. Ook dat zal wel wennen denk ik.

Maar voor zon eerste weekje ging het me aardig goed af denk ik. Was wel heel chaotisch omdat we nu natuurlijk het moduul hebben opgestart en zoals altijd snap je er de eerste week nog geen zak van. Het moduulboek is niet echt overzichtelijk en wat moet je nou precies inleveren en waar. Waar begin je bij de projecten van de bakker en de arts & crafts. Heb deze week al zoveel meetings gehad en zoveel documenten ontvangen om ons maar te informeren over wat er moet gebeuren. Dan heb je ook nog te maken met verschillende belanghebbenden. Een stagiare die het project al is eerder heeft gedaan de bakkers zelf. Onze twee leraren en belanghebbende voor brood, school enzovoort. En die hebben allemaal weer een ander idee over hoe het moet lopen.

Merk gelijk al wel dat er wel een beetje groepjes gevormd worden onder de studenten, je hebt de hotello’s, de SPH’ers, de verschillende huizen waar we in verblijven, alle vrouwen groepjes, mensen die hier al een tijdje zitten en dan heb je nog een paar van pabo en studenten Engels. En dan ergens aan het eind heb je René en ik. We horen net niet overal helemaal bij, maar we doen een beetje gezellig met iedereen. Maar we zijn al leuk met onze buren een weekendje weg geweest zoals jullie op de foto’s kunnen zien en we hebben al een click met de mensen die hier al een moduul zaten, we zijn al een paar keer uiteten geweest, naar het strand, ’s avonds een beetje buurten bij de mensen hier, oftwel we komen sociaal gezien niks te kort. We gaan alleen niet helemaal mee met de mainstream, maar dat hoeft ook niet he.

Om nog terug te komen op het weekendje weg, het paardrijden was awesome, maar de jungle en de boomhutten waren nog vetter, gewoon lekker ons eigen eten bereid. Heerlijk geslapen onder de jungle geluiden (not). We waren trouwens in de intro- week nog naar zon school geweest en zo gauw we binnen kwamen begonnen ze in een rondje te dansen, met zon jambe. Maar ik had wel een beetje het gevoel alsof ik aapjes aan het kijken was. Iedereen foto’s maken van die kinderen en met kinderen op de foto, weet niet voelde niet helemaal goed, heb het dus ook maar niet gedaan. Ze dansen hier trouwens als ze bijvoorbeeld boos zijn, blij zijn, vraagtekens eigenlijk dansen ze hier voor alles.


Wordt hier wel helemaal gek van de muggen bye the way. Zoveel muggen hier, niet normaal. Je moet je goed insprayen met deet. Anders wordt je hier levend opgegeten. Iedereen heeft hier ook een tube anti-jeuk creme. Het strand is hier zo vlak bij, dat we ’s avonds er gewoon vaak ff heenlopen om de zon onder te zien gaan, de golven zijn hier ook 10x hoger dan in nederland. Ging vandaag ff voor het eerst “zwemmen” maar dat is niet te doen, de zee is veelte wild. Ik stond nog geen paar meter in zee of er kwam al een golf die hoger dan mezelf was over me heen, en woesj weg was Tim(wel heel vet trouwens). Ik ga ook nog een weekendje naar Jeffreys bay hier, waar je heel vet kunt surfen, dus dan moet ik maar een paar surf lessen nemen. Dit weekend maar ff rustig aan doen, dus we gaan maar ff een dagje naar Addo’s elephant park. Voor een Safari van een dagje met een gids, dan ga ik eindelijk de grote dieren zien.

Had de afgelopen paar dagen wel dat ik rond vier uur dan klaar ben, dat ik ff op de kamer op bed ga zitten, ff facebook checken, of blog schrijven ofzo. Maar dat ik dan eigenlijk bezig moet met school, maar dat ik dan helemaal inzak. Ik kan dan wel slapen joh zo moe. Maar dan ga je weer eten en dan voel ik me ’s avonds weer top fit. Moet ook niet te veel vrije tijd hebben hier, want dan ga ik aan thuis denken aan mirjam en dan heb ik ff een dipje ofzo. Maar dat zal wel deel uitmaken van de culture shock. Ik wens jullie allen een fijn weekend en ik houd jullie op de hoogte.

P.S. alvast gefeliciteerd schatje


  • 16 Februari 2012 - 20:14

    Sanne JeZus:

    Leuk om allemaal weer te lezen.. Wat een ervaringen en wat een vakantieleven heb je nog.. Ik snap best dat het dan lastig is om jezelf een schop onder de kont te geven voor school.. Maar doe maar wel, anders baal je later.. Have fun!

    Liefs

  • 16 Februari 2012 - 22:36

    Nick:

    hee tim! Leuk om te lezen dat je zoveel memaakt! Je begint al echt een kei te worden in je reisverslagen haha. Morgen zijn we met wat mensen bij mirjam misschien kunne we wel skype.

  • 19 Februari 2012 - 08:58

    Mirjam:

    Ik citeer uit jou verslag:
    'Dit weekend maar ff rustig aan doen, dus we gaan maar ff een dagje naar Addo’s elephant park. Voor een Safari van een dagje met een gids, dan ga ik eindelijk de grote dieren zien.'

    Probeer je ons nou echt jaloers te maken? :p
    En bedankt lief, het was een leuke verjaardag!
    Blijf schrijven, vind het erg leuk :)

  • 22 Februari 2012 - 20:45

    Marian Van Driel:

    Hoi Tim,

    Ik heb je reisverslag gelezen. Wat een reis heb je gehad zeg. Zal je verslagen verder met belangstelling lezen.

    Goede tijd toegewenst en groeten van Marian van Driel, van Wim ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 9411

Voorgaande reizen:

02 Februari 2012 - 17 Juli 2012

Port Alfred

Landen bezocht: